3 træningsformer der er perfekte til romaskinen og din sundhed

Kommentarer (0) Sundhed

Roning har altid været en anerkendt og meget velset træningsform. Både enkeltmandsbåde og både med mange mand har præget roningen. Samarbejdet, koordinering og udholdenhed har været en del af den traditionelle roning på vand, med årer i træbåde. I dag er traditionel roning stadig en anerkendt og velanset sportsgren. Dog er det langt fra alle steder i verden der er adgang og mulighed for denne type roning. Det har gjort at romaskinen blev opfundet. Den er alsidig, da den ikke bliver påvirket af vind og vejr og uanset om du træner for, at blive en bedre roer, en bedre atlet eller bare en bedre motionist, så kan det leve op til formålet. I dag giver vi dig tre rigtigt gode grunde til at du skal inddrage romaskinen i din træning. Vi giver dig tre træningsformer hvor romaskinen i alle tilfælde er guld vær. Hvis du er på jagt efter en romaskine kan du hos find-romaskine.dk få et godt overblik over modeller og hvad du skal være opmærksom på.

1.       Udholdenhedstræning med lange træningspas

Romaskinen har alle dage været et rigtigt godt værktøj til at øge udholdenhed. Man kan køre nogle lange og seje træningspas på langt de fleste romaskiner. Her roer man typisk med en lav kadence i et jævnt og stabilt tempo. Dermed kan romaskinen være et helt fantastisk supplement til landdistanceløbere og landevejscykelryttere. Generelt set er den et godt supplement til motionister og atleter der dyrker de længere distancer. Især om vinteren kan det være svært at bibeholde et højt træningsniveau, det vejret kan gøre det umuligt at udøve de nødvendige træningspas. Romaskinen er altså en rigtig god træningsmaskine til alle den der både søger adspredelse i deres langdistance og udholdenheds træning. Det er en genialt hjemmetræningsmaskine da de typisk kan foldes sammen og ikke fylder lige så meget som en motionscykel eller et løbebånd. Du er dermed ikke afhængig af at have et medlemskab i et fitnesscenter og slipper dermed for at betale medlemskab for kun at bruge nogle få maskiner. En af de bedste romaskiner på markedet, til en overkommelig pris er Abilica Winrower 2.0 – Læs mere om Abilica Winrower 2.0 her

2.       Intervaltræning på romaskinen

Intervaltræning har vist sig at være en af de bedste måder at komme i form på og øge kroppens udholdenhed. Intervaltræning på en romaskine åbner op for en masse muligheder for at differentiere sin træning på, der både kan vælges mellem mange tidsdomæner og muligheden for distance intervaller. Intervaltræning kan være med til øge ens konditionsniveau markant og her er virkelig mulighed for at presse sig selv til det yderste. En intervaltræningsform på romaskinen, der typisk giver fantastiske resultater er tabata. Her arbejder man dobbelt så lang tid som man holder hvil. Alt efter ønsket pulsniveau kan man justere på tiden og intensiteten. Hvis man giver sig fuldt ud vil hver gang have presset sig til det yderste og arbejdet højintensivt. Det er vel kendt at træning under høj intensitet producere gode resultater. Samtidigt behøver man heller ikke træne lige så lang tid.

3.       Funktionel træning workouts

Til sidst vil vi sætte fokus på romaskinen som et redskab i kombination med andre træningsmetoder og øvelser. Romaskinen udgør et helt fantastisk supplement til funktionelle workouts, hvor man arbejder under høj intensitet med en række af forskellige øvelser. Disse workouts kan bestå af en række øvelser hvor du skal udføre et bestemt antal gentagelser indenfor en fastsat tidsramme, eller et bestemt antal runder. Her kan du bruge din romaskine som en del af din workout. Derned skaber du også en større variation i dine træningspas.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *